Obrazovanje općenito i škola s vremenom su postali sustavi sa zadatkom “objedinjavanja” dječjih umova, kako bi ih učinili pitomima i prilagodljivima ovom svijetu. Oni koji su drugačiji, kreativni, oni koji odstupaju od poznatog, označeni su kao “teške osobe” i “moraju se odmah vratiti na pravi put”. Obrazovan, u pravom značenju pojma, postaje pojedinac koji zna vlastitu vrijednost i koji slijedi unutarnje, ali ne nametnute zakone kako bi ih živio i razvijao.
U obrazovanju postoji osnovno uvjerenje koje je dobro riješiti. Pogotovo u ovom razdoblju obrazovne dezorijentacije.
Obrazovati dijete ne znači, kako se vjeruje, pomoći mu da se prilagodi društvu. To znači pomoći mu da iznese svoje talente, voditi ga i pratiti da prepozna i svoje mračnije strane i otkriti kako želi komunicirati, pokazivati mu alate koji će mu pomoći da se svakodnevno više upoznaje. Da krene u svijet pun kreativnosti, samopouzdanja i entuzijazma.
Obrazovanje općenito i škola, umjesto toga, vremenom su postali stvarnost sa zadatkom objedinjavanja dječjih umova, kako bi ih učinili pitomima i prilagodljivima ovom svijetu.
Oni koji su drugačiji, kreativni, oni koji odstupaju od poznatog, označeni su kao “teške osobe” i moraju se odmah vratiti na pravi put.
Ali pritom oni otvaraju svoja krila koja su spremna za let, noge su već brze, umovi briljantni. A obrazovanje ne postiže svoj istinski cilj koji je “iznijeti” (educirati) dragocjeno blago koje svaka osoba ima u sebi.
Obrazovan, u pravom značenju pojma, postaje pojedinac koji zna vlastitu vrijednost i koji slijedi unutarnje, ali ne nametnute zakone kako bi ih živio i razvijao. Obrazovana osoba nije osoba koja apriori slijedi pravila društva, a da prethodno nije o njima razmišljala i shvatila jesu li u skladu s njenim osjećajima.
Zdrava pobuna trebala bi biti rezultat svakog obrazovanja.
Pod zdravom pobunom podrazumijeva se miran, hrabar i kreativan unutarnji protest koji vodi do konstruktivne akcije. To znači pozdraviti i izgraditi nove svjetove, poboljšati postojeće, zaustaviti nezdrave.
Ova velika kriza koju proživljavamo prilika je da odraslu osobu probudimo, natjeramo je da razmišlja o značenju obrazovanja, pokrene njegovu kreativnost i navede ga na akciju.
Sada su nam više nego ikad prije potrebna djeca i mladi obrazovani na ovaj način. A također i odrasli sa željom da se nastave dalje obrazovati.
„Ne učite svoju djecu da se prilagođavaju društvu, da se zadovoljavaju onim što postoji, da prave kompromise s onim što je pred njima; dajte im unutarnje vrijednosti pomoću kojih mogu promijeniti društvo i oduprijeti se dijaboličnom projektu globalizacije svih mozgova.“ ~ Tiziano Terzani, “Ideja sudbine”
Elena Bernabè
eticamente.net/Prevela: Suzana Dulčić za atma.hr