U vremenu u kojem se djeca doživljavaju kao krhka i emotivno nesposobna da se izbore s realnošću međuljudskih odnosa, ovaj trend djeluje kao logičan korak dalje u “popravljanju” svijeta kako bi što manje traumatizirao mališane.
Posljednjih godina trend ukidanja najboljeg prijatelja uzima maha u vrtićima i školama širom SAD – a i Europe, a nedavno je došao u središte medijske pažnje nakon što je britanski princ George krenuo u vrtić u kojem nije dozvoljeno imati najboljeg prijatelja.
Iza ove prakse stoji stav da za djecu nije dobro da se oslanjaju na jednog prijatelja, pošto time previše emocija stavljaju “na jednu kartu”, a s druge strane sebe ograničavaju u otkrivanju drugih opcija.
Zbog toga odgajatelji i učitelji inzistiraju na igranju u veliki grupama, istovremeno obeshrabrujući održavanje bliskih prijateljstava.
Osim što ih nemanje najboljeg prijatelja štiti od osjećaja gubitka ako se to prijateljstvo prekine, ova praksa navodno i štiti onu djecu koja nemaju najboljeg prijatelja od osjećaja odbačenosti.
U vremenu u kojem se djeca doživljavaju kao krhka i emotivno nesposobna da se izbore sa realnošću međuljudskih odnosa, ovaj trend djeluje kao logičan korak dalje u “popravljanju” svijeta kako bi što manje traumatizirao mališane.
Međutim, stav struke je da je imati najboljeg prijatelja od ogromne važnosti za zdrav mentalni i emocionalni razvoj.
U studiji objavljenoj u časopisu “Childhood Development” utvrđeno je da osobe koje imaju kvalitetnija bliska prijateljstva pokazuju manje nervoze i više samopouzdanja, kao i manje simptoma depresije do 25. godine.
“Nije nas iznenadilo što su bliska prijateljstva u mladosti važna, već koliko utječu na naš kasniji život,” kaže vođa studije, Rachel Nar s Univerziteta Virginia.
Druga studija pokazala je da su sretniji ljudi koji teže manjem broju bliskijih prijatelja nego oni koji se smatraju popularnim u širem društvenom krugu.
Osobe koje više vrednuju popularnost nego bliske odnose lošijeg su zdravlja i češće su depresivne, dok za ljude s najboljim prijateljem važi obrnuto.