Foto: unsplash.com

Nedavno istraživanje sugerira da zabavljanje roditelja igricama na mobilnom telefonu umjesto da promatraju kako njihova djeca grade kule u pijesku, šteti međusobnim odnosima roditelja i djece i dovodi do problema u ponašanju djece.

atma.hr – 39

Djeca s nedovoljno odgovarajuće podrške i pažnje roditelja uglavnom su frustrirana i hiperaktivna, pokazuje studija koju je objavio časopis Pediatric Research. Oni cvile, ljute se i imaju izljeve bijesa, upozoravaju znanstvenici nakon provedenog istraživanja tijekom kojeg su pratili ponašanje 183 para roditelja i njihove djece u starosti do 5 godina.

Tijekom šestomjesečnog perioda istraživanja roditelji su izvještavali o vlastitoj upotrebi tehnologije i opisivali ponašanje djece.

U gotovo svim slučajevima vrijeme provedeno uz razne uređaje, čak i kada je bilo samo jednom dnevno, prekidalo je kvalitetnu komunikaciju između roditelja i djeteta. I majke i očevi su primijetili da su ti prekidi utjecali na djetetovo ponašanje i povećali njihovu razinu stresa.

atma.hr – 75




Takve situacije su raširena realnost života u 21. stoljeću. Roditelji su naviknuti da se okrenu popularnim sredstvima kako bi “napravili pauzu” pa onda, na primjer, američki roditelji provode najmanje 9 sati dnevno gledajući televiziju ili surfajući internetom na računalu ili pametnim telefonima.

Ako su pritom roditelji dodatno nezadovoljni vlastitom obiteljskom situacijom ili društvenim životom, još se češće priklanjaju digitalnoj tehnologiji, igranju igrica i slično.

Neki roditelji koriste raznu tehnologiju kako bi se malo odmorili od djece, čak i kad ona mole za njihovu pažnju. U studiji se navodi kako direktan kontakt i komunikacija s djetetom treba biti u fokusu.

Znanstvenici predlažu da se odvoji određeno vrijeme tijekom kojeg se neće upotrebljavati tehnologija i predlažu roditeljima da u parku radije čitaju novine nego da pretražuju internet na mobitelu, jer prema njihovim saznanjima to manje narušava odnose s djecom od razgovora ili surfanja po mobilnom telefonu, prenose mediji.

detinjarije/stil.kurir/klix.ba

atma.hr – 39