Ova japanska metoda široko se primjenjuje u više od 10 zemalja svijeta, a njena popularnost sve više raste. Profesor Makoto Shichida je smatrao da je za podizanje genija potrebno da se s djetetom bavite doslovno od rođenja, razvijajući desnu polutku njegovog mozga, postepeno uvodeći igre i razvoj lijeve polutke. Ova metoda, koja se na Istoku široko primjenjuje postala je popularna i na zapadu.
Djeca uče matematiku uz pomoć kartica sa slikama, slagalica, igara s objektima različitih oblika i, naravno, bacaju pet kada pravilno riješe problem.
U predgrađu Sidneya postoji vrtić koji prima djecu uzrasta od 6 mjeseci i više. Oni kažu da od tog perioda pokušavaju razviti vizualno pamćenje u djece, uče ih pjesmicama i uče ih kako da nauče ispričati priču. U ovom vrtiću naveliko koriste Shichida metodu pa imaju slučajeve djece koja s 2 i pol godine znaju sva slova.
Ova japanska metoda široko je primijenjena u više od 10 zemalja svijeta, a njena popularnost sve više raste. Roditeljima se preporučuje da s djecom počnu raditi kod kuće što prije.
Kako se primjenjujete Shichida metoda kod kuće?
Prvo odlučite kada ćete posvetiti vrijeme djetetu. Najbolje je da to bude u isto vrijeme svakog dana. Lekcija treba početi s omiljenom pjesmom. Potrebno je da je otpjevate s bebom pa zatim recite koji je dan u tjednu i kakvo je vrijeme vani.
Najbolji položaj za izvođenje ovoga je da u pozadini sve vrijeme svira neka lagana glazba dok udobno sjedite s djetetom u krilu okrenutog ka vama.
Vježbe disanja
Beba treba naučiti otpuhati papirnatu pčelicu ili leptirića. Bolje je da povremeno ubacujete nove oblike kako beba ne bi izgubila interes.
Nakon nekog vremena može početi samo puhati “u prazno”.
Vježba “energetska kugla”
Pretvarajte se da između dlanova imate kuglu koju oblikujete kao grudvu snijega. Zamišljenu “energetsku kuglu” zatim bacite.
Ponovite to opet pa se pravite da pijete energiju iz svojih ruku. Zvuči jako čudno, ali to je nešto što mali japanci često rade.
Sugestija
S osmijehom na licu djetetu tiho kažemo tri fraze: “Ti si poseban”, “Ti voliš”, “Možeš sve” ili nešto slično.
Najvažnije je da djetetu pokažemo koliko ga volimo.
Trening mašte
U najmanju ruku možete se igrati uloga u mini-igrici: pokažite kako patuljak hoda, kako jede, kako spava.
Sa starijom djecom, možete sanjariti: “Zamisli da smo ušli u vlak i otišli do bake. Kakvu je pitu baka ispekla? S jabukama? Preukusno, vjerojatno!” I tako dalje.
Psihički trening
Vježbanje telepatije: Sjedite blizu djeteta i zamislite neki oblik i boju, zatim mu kažite “Zamišljam jedan krug, koje je boje?”
Vježbanje intuicije: Počnite od najjednostavnijeg: recite djetetu da pogađa u kojoj ruci se nalazi nešto ili ispod čega je nešto. Kasnije možete zakomplicirati.
Gimnastika za oči
Za najmlađe uzmemo zvonce i pomičemo ga gore-dole, lijevo-desno dok zvonimo.
Za malo starije na internetu možete pronaći video-vježbe.
Igra kartama
Shichida predlaže da koristite 100 kartica, na svakoj treba biti drugačija slika, životinje, automobil, predmeti… Pokazujte djetetu karte brzo, ne duže od 1 sekunde, dovoljno da izgovorite što je na slici. Ova brzina će aktivirati desnu stranu mozga, a izgovaranje onoga što je na kartici uključuje i lijevu stranu pa se one sinhroniziraju.
Svrha ovih kartica ne treba biti da se stekne znanje već da se trenira mozak. Iste karte ne trebaju se pokazivati djeci mlađoj od 6 mjeseci i ne više od 3 puta.
Igre koje razvijaju fotografsko pamćenje
Slične slike – Za ovu igru su vam potrebne slike koje se malo razlikuju jedna od druge. Na primjer, na jednoj je patuljak s plavom kapom, a na drugoj s crvenom kapom. Na djelić sekunde, prikazujemo djetetu jednu od slika (najbolje veličine formata A4), a onda pokažemo obje i pitamo što je već vidio.
Postavljanje na pravo mjesto – Neophodno je prikazati bilo koju sliku (male veličine): za početak, podijelite je na tri jednaka dijela i postavite ih u ravninu. Pokažite original na ne više od 1 sekunde, a zatim zamolite dijete da poreda dijelove na mjesto.
Pronađite novu sliku – Vrlo brzo prikazujemo i imenujemo nekoliko slika (počinjemo s tri). I onda postavimo ove slike ispred djeteta i još jednu koju dijete još nije vidjelo. Zadatak je da pokaže ovu sliku ili da je imenuje.
Tko je sakrio – Također brzo pokazujemo slike, a onda ih pokažemo sve osim jedne, a dijete se treba pokušati sjetiti koja nedostaje.
Mandala – Ova slika je obično u obliku bilo kojeg geometrijskog oblika. Mandala može biti jednostavna – plavi trokut sa žutim krugom unutra, ili može biti vrlo složena – na primjer, krug unutar kojeg se izvlače različiti oblici. Dijete u ovom slučaju, 1-5 sekundi gleda u mandalu, a zatim u istu ali neobojenu mandalu, i onda kaže koje su boje oblici ili ih samo oboji.
Apsurdna priča ili “lanac” memorije – Potrebno je da ispričate smiješnu priču u slikama. Iz seta karata (za početak 3 komada) napravite radnju tipa: vrana je skočila u rijeku, koja je mirisala kao ruža.
Prema tome, pred djetetom su slike – vrana, rijeka i ruža. Prvo, roditelj priča priču 1-2 puta, a zatim miješa karte, a dijete pokušava zapamtiti zaplet. U školama Shichida, djeca počinju pamtiti lokaciju stotina slika samo ako ih jednom pogledaju.
Percepcija boja, sluh, razvoj takta, igre za prepoznavanje mirisa, poezija i kreativnost
Na kraju učenja, možete ponovo otpjevati svoju omiljenu pjesmu. Shichida savjetuje da vježbate 30-40 minuta dnevno. I ostatak vremena pustite dijete da se igra.
Slušanje glazbe, pjevanje, ples, udisanje različitih mirisa, isprobavanje različitih okusa, proučavanje nijansi boja, bavljenje kreativnošću – sve to će omogućiti djetetu da razvije desnu stranu mozga.
Završne preporuke
Proučavanje brojeva, slova i druge slične aktivnosti koje stimuliraju prerani razvoj lijeve strane mozga ostavite za uzrast od 3-4 godine. Naučite svoje dijete da igra igre uloga s različitim igračkama (na primjer, kocka može postati motor na neko vrijeme, a olovka može biti žlica) – ovo razvija maštu koja je vrlo korisna.
Često sanjajte sa svojim djetetom, zamišljajući kako ćete otići do mora ili otići u zoološki vrt. Koristite jednostavne rečenice da opišete što ćete raditi i što ćete vidjeti. To nije ništa drugo nego treniranje mašte.
Također je od rođenja vrlo korisno davati djetetu predmete, kako u desnu, tako i u lijevu ruku. Naučite dijete da jede i crta lijevom i desnom rukom. Da biste sinhronizirali moždane polutke, možete crtati s obje ruke odjednom. Na primjer, u ovom smislu, sviranje klavira je veoma korisno.