Widget not in any sidebars
Negdje u srednjem stoljeću u Indiji je živio Sakara Malik, vrlo učena osoba. On je bio glavni ministar na dvoru cara Huseina Shaha. Ali iako je bio toliko učen, govorio nekoliko svjetskih jezika, a ljudi su ga smatrali velikom i uzvišenom osobom, on nije bio zadovoljan. Njegovo nezadovoljstvo se povećavalo iz dana u dan. Jednoga dana, njegov sluga mu je dojavio da se u blizini nalazi veliki duhovni učitelj, Sri Krishna Chaitanya, i da mu mnogi ljudi prilaze privučeni njegovom transcendentalnom pojavom. Sakara Malik se odmah uputio na to mjesto zajedno sa svojim bratom i kada je ugledao blistavo tijelo gospodina Chaitanye odmah je pao do njegovih stopala i progovorio: “Ke Ami – Tko sam ja? Zašto me trostruke bijede ovoga svijeta uvijek uzmeniravaju? Ako ne znam odgovore na ova pitanja, kako mogu nastaviti živjeti.”
Da, doista tko smo to “mi”? Odgovor je: “Mi smo duhovna duša”. Duša pripada svijetu transcendencije. Ona je transcendentalna energija, ona je osoba dok je ovaj svijet građen od tupe i beživotne materije. Duša ili životna energija čini da se materija pokreće, baš kao kada na papir stavimo zrnca željeza (atomi koji grade materijalno tijelo), a ispod papira magnet (duša). Pomicanjem magneta željezna prašina će se pomicati gore-dolje, ali uzrok pomicanja željezne prašine ne dolazi od nje same, već dolazi od moći magneta. Ta magnetna sila unutar ovoga tijela, koja čini da se ova materijalna prašina građena od atoma i molekula pokreće, dolazi od duše koja svojom svjesnošću pokreće ovo tijelo. Kada ta magnetna sila biva povučena i napusti ovo tijelo, ono ostaje bez života, bez sile. Ona ostaje samo hrpa beživotne materijalne prašine koja, budući da je više nikakva sila ne drži na okupu, tijekom vremena biva raspršena u prostoru. Baš kao što mirisni cvijet svojom magnetnom aromom privlači roj pčela na sebe, tako duša putem svoje želje i moći svjesnosti privlači na sebe roj sastavljen od atoma i molekula materije. Kada duša želi kušati ovaj materijalni svijet na određeni način, tada stvara lažno jastvo koje je tjera da razvije tri pogrešna gledišta, viđenja i razumijevanja života u njemu.
Ti prvi materijalni prekrivači – lažno jastvo (ego), inteligencija i um – građeni su od najsuptilnijih materijalnih elemenata i nisu vidljivi našim grubim osjetilima. To suptilno tijelo se lako preoblikuje prema željama duše i na sanskrtu se naziva sukshma ili linga sharira. Ako duša želi kušati život iz ptičje perspektive, zbog njene intezivne želje, suptilno tijelo će se odmah preoblikovati, modelirati u oblik ptice. Na kraju života, zbog kultiviranja takve želje, u posljednjem trenutku života, um, koji je poput filmskog projektora, zaustavit će se na posljednjoj slici koja će prikazivati oblik ptice. Tako će duša zakonom karme biti prenijeta u odgovarajuću maternicu određene ptičje vrste. Na to modelirano suptilno tijelo, zbog magnetne sile duše koja se u njemu nalazi, “nalijepit” će se materijalna prašina građena od materijalnih atoma i molekula. Nakon nekoliko mjeseci, kada se fizičko tijelo izgradi, ono će biti rođeno.
“Trebaš znati da je ono što prožima cijelo tijelo neuništivo. Nitko ne može uništiti neuništivu dušu.” (Bhagavad-gita, 2.17)
“Kao što osoba oblači novu odjeću, ostavljajući staru, duša prihvaća nova materijalna tijela, napuštajući stara i beskorisna.” (Bhagavad-gita, 2.22)
Nažalost, mnogi ljudi ne vjeruju u postajonje duše i ne mogu shvatiti što se nalazi iza one strane papira ili postojanja. Mnogi ne mogu shvatiti kako se te stvari uistinu odvijaju.
“Neki gledaju na dušu kao na nešto zadivljujuće, neki je opisuju kao nešto zadivljujuće, a neki slušaju o njoj kao o nečem zadivljujućim, dok je neki čak ni nakon što su čuli o njoj nikako ne mogu shvatiti.” (Bhagavad-gita, 2.29)
Ako osoba želi doista biti sretna i zadovoljna, tada treba težiti uvijek održavati sebe u dobroj duhovnoj kondiciji. Stoga se preporučuje rano ustajanje, kupanje i održavanje osobne higijene, meditacija te duhovna služba s čime se čak i fizički i duhovni problemi riješavaju sami od sebe. Ono što jedino i uvijek traje i ostaje poslije svega je ipak samo duša, pokretačka sila ovoga tijela.
“ Ta osobna duša ne može se slomiti, rastopiti, spaliti ili isušiti. Vječna je, svuda prisutna, nepromijenjiva, nepokretna i vječno ista.” (Bhagavad-gita, 2.24)
Ako kojim slučajem netko tko ima problema na tjelesnoj ili umnoj razini i ne može razumijeti ovu istinu, takvu osobu treba jednostavno povezati s duhovnom razinom i tako će lako nadići svoje probleme.
Widget not in any sidebars